Codziennie Wartość Wpis 5 Głębia
Docenianie codziennych zdarzeń i poszukiwanie w nich głębi jest drogą do szczęścia. Słońce świeci, zielone miejsca oddychają, niebo czyste nad twoją głową, to wszystko przypomina, że najważniejsza jest codzienność, która prowadzi do długotrwałego przeżywania szczęścia. Oznacza to, że warto poszukiwać dzień w dzień czegoś ciekawego, ładnego, takiego, które sprawi, że poczujesz coś pozytywnego.
Jest to poczucie tak zwanej głębi. Pomyśl co by było gdyby głębia podążała za głębią, a więc nie byłoby czasu na nienawiść. Głębia oferuje bezkres, jest praktycznie nieograniczoną przestrzenią dla wartości, które nosisz w sobie. To miejsce na wszelkiego rodzaju fundamenty, które cenisz w swoim życiu, i które sprawiają, że codzienność jest dla ciebie czymś pozytywnym. Można powiedzieć, że jest to przestrzeń, która oddziela szczęście od innego rodzaju przeżyć człowieka. Można rozpoznać głębie po tym, że nikt inny nie może zniszczyć poczucia harmonii i zadowolenia, które osiągasz kiedy w niej przebywasz. To może być dosłownie wszystko, ponieważ nic nie jest mniejszą wartością od czegoś innego, do momentu, w którym nie krzywdzi drugiej osoby. Jest to esencjalność własnych wartości, upodobań, subiektywnych doznań. Jest swoistym poszukiwaniem istotowości tego co właśnie się dzieje, wydarza, tego co przeżywasz w danym momencie. Tak aby słowo, które przechowuje twoje zrozumienie danej rzeczy, nie było pozbawione treści.
Wpis inspirowany książką Marcela Moreaua „Myśl Mongolska”.
Zatem poszukaj w życiu i wydarzających się okolicznościach głębi, a zobaczysz, że nienawiść zostanie zniesiona. Ponieważ głębia sprawia, że pojawia się to co ukryte. To co ukryte wymaga odniesienia się do tego, pomimo jego zła. Ponieważ myśl nie ustaje tylko biegnie.
Elżbieta Rogalska
Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2019. Autorka Publikacji naukowych (w "Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych oraz problematyki wyższej edukacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.
Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.