Wielość ciekawych sformułowań i myśli; oraz fakt pionierstwa Arystotelesa w ujęciu poetyki, sugeruje iż jest to arcydzieło i taką też ocenę wystawiam. Krótkie dzieło, ale pełne na ówczesne czasy, nowości i świeżego spojrzenia. Dzisiaj może nie zachwycać, ale kontekst historyczny, przy czytaniu dobrze jest ujmować. Trochę filozofii, trochę literaturoznawstwa i gatunków literackich. Charakterystycznym jest brak odniesienia do liryki. Arystoteles szczególnie mocny nacisk kładzie na tragedię. Wznosi wzmiankę o epopei. Dla pedagogiki przydatne w odniesieniu np. do podstaw wiedzy o języku polskim.
autor: Elżbieta Rogalska: z wykształcenia technik informatyk, pedagog. Pracuje jako copywriter - content marketer.
Pedagog,
technik informatyk. Publikowała na łamach: "Edukacja i
Dialog", "Nestor" i licznych portalach edukacyjnych i
poetyckich.
Zajmuje się tematyką: Przywództwem w edukacji, Tanatopedagogiką,
Ciszą w życiu i twórczości Janusza Korczaka, Sytuacją
Szkoły Wyższej w Polsce, Michelem Foucaultem, Reportażem,
Horrorem wampirycznym, Mateuszem Grzesiakiem, Justyną
Nowotniak, e-commerce, content-marketing, SEO.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.
Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.