3 stycznia 2023

Książka Czarna Czarna Toń Martyny Szkołyk Elżbieta Rogalska 2023

 

Książka Czarna Czarna Toń Martyny Szkołyk Elżbieta Rogalska 2023

 


Osoby, które śledzą mój blog, pewnie są zdziwieni, rzadko kiedy dodaję przecież gatunek Fantasy w recenzji czy opinii, jak kto woli. Wzięłam się za książkę „Czarna, czarna toń” autorstwa Martyny Szkołyk, ponieważ poznałam autorkę osobiście i dała mi ebook. Czytałam to fantasy w telefonie LG, taki dość spory ekran ale mały w porównaniu do czytników ebooków. W ogólnym odczuciu uważam, że książka jest lekka, taka idealna do zachęcenia dziewcząt i chłopców do czytania fantasy.

Książka Czarna Czarna Toń Martyny Szkołyk

opowiada losy grupy osób, które są wilkami. Jeżeli dobrze zrozumiałam to zamieniają się oni w ludzi (lub na odwrót). W tej części książki zadaniem grupy jest uratowanie z lochu jednego z braci. Główny bohater jest bardzo mroczną postacią, mrukliwą, tak, do niego pasuje idealnie nazwa ludzie wilki. Został pojmany do lochu, czeka i ma nadzieję, że stado wilków go uratuje. Opowiada swoją historię małemu chłopcu, który przynosi mu wodę pod okno z kratami. A dzieje ma ciekawe, waleczne, przyjacielskie i noszące znamię braterstwa.

Książka Czarna Czarna Toń Martyny Szkołyk

jest pisana z pasją. Trzeba przyznać, że autorka ma talent pisarski. Myślę, że przeczytała sporo fantasy w swoim życiu. Dlatego tworzy historię, która zaciekawi nie tylko miłośników tego gatunku literackiego. Zaraz obok brutalnego świata, pełnego urazów, kuksańców, bólu i krwi, kreśli na łamach powieści historię miłości, przyjaźni, braterstwa. Możemy zauważyć dwie natury ludzi wilków: tę mroczną, pełną agresji, przemocy i buntu oraz tę łagodną, w której bohaterowie opiekują się sobą wzajemnie i tworzą wspólne więzi.

Książka Czarna Czarna Toń Martyny Szkołyk

poprzez swoją książkę pokazuje, że podobieństwo jest kluczowym czynnikiem, według którego staramy się sobie pomagać. Bardziej lubimy te osoby, które są do nas podobne, a stronimy od tych, którzy się różnią. Grupa ludzi może wytworzyć wzajemne powiązania i stać się od siebie na tyle zależna, że każdy członek jest w stanie poświęcić wiele dla dobra ogółu swojej braci. Uważam, że książkę tę czyta się szybko, w zasadzie nie wiedzieć kiedy kończą się już strony do czytania.

Zobacz również:

Książka Miłość leczy rany Katarzyny Bondy Elżbieta Rogalska 2020

Książka Winda Tomasza Sablika Elżbieta Rogalska 2021

Książka Sekta Marka Stelara Elżbieta Rogalska 2021

 

   Kup Tekst ode mnie

 

 

28 komentarzy:

  1. Ja muszę Elu przyznać, że lubię takie książki, ostatnio rzadziej w sumie sięgam. Np. z fantasy posiadam papierową "Rudą Sforę" Kossakowskiej. Pozdrowienia przesyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Kossakowska to klasyk. Myślę, kiedy w końcu przeczytam coś więcej, bo czytałam chyba tylko 1, jej autorstwa. :)

      Usuń
  2. Mnie fantasy wciągnęło relatywnie niedawno, kilka lat temu. A teraz lubię te różne rzeczywistości odwiedzać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie w tym gatunku to jest najciekawsze. Trzeba sobie sporo wyobrazić. :)

      Usuń
  3. Nie mój gatunek, więc niechaj ją czytają miłośnicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłośnicy to pewnie znają już od dawna. Ja raczej jestem laikiem. :D

      Usuń
  4. Wielbiciele tego gatunku na pewno zainteresują się tym tytułem, ale ja do nich nie należę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję pięknie za recenzję. Cieszę się, że to braterstwo rzuciło Ci się w oczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Lubię czytać. Generalnie dobra lektura, taka inna niż wszystkie do tej pory czytane przeze mnie fantasy. :)

      Usuń
  6. Takie książki pisane z pasją najbardziej do mnie trafiają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że autorka ma zadatki na dobrą pisarkę. Jest też drugi tom, po który sięgnę nieco później.

      Usuń
  7. Wilkołaki i temu podobne historie to nie mój gatunek, ale popieram życie i tworzenie z pasją!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, trzeba podziwiać tych, którzy mają chęć dzielenia się swoimi zasobami twórczymi.

      Usuń
  8. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Niewykluczone, że dam jej kiedyś szansę, bo mogłaby mi sie spodobać. Na razie jednak inne muszę wpierw przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! U mnie tez kolejka jak w Zakopanem. :D

      Usuń
  9. Chyba nie słyszałam wcześniej o tej książce i możliwe, że dam jej szansę za jakiś czas, bo może mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to książka dla młodzieży i dorosłych. :)

      Usuń
  10. Lubię takie książki. Autorki nie znam. Kto wie, może kiedyś się skuszę. Na razie czytam inne książki. Chociaż przyznaję przeczytałabym jakieś fantasy, bo dawno nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Dlatego osoby, które są spragnione dawno nie czytanym fantasy, powinny być zadowolone. Bo ile razy można czytać Wiedźmina? ;)

      Usuń
  11. Baaardzo rzadko czytuję szeroko pojętą fantastykę, więc mimo Twojej pozytywnej opinii, nie skuszę się na poznanie tej książki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) fantastykę trzeba lubić, co fakt to fakt.

      Usuń
  12. Może się skuszę w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz to jak najbardziej. Chociaż Tolkien to nie jest. Ale fakt, że narracja specyficznie inna...

      Usuń
  13. Nigdy jakoś nie ciągnęło mnie do fantasy, ale zdarza mi się czasem sięgnąć po coś z tego gatunku i nawet, nawet... więc nie mówię nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie książka zaciekawiła, więc możliwe, że dam jej szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.