9 stycznia 2023

Książka Pan Mercedes Stephena Kinga Elżbieta Rogalska 2023

 

Książka Pan Mercedes Stephena Kinga Elżbieta Rogalska 2023

 


Chociaż autor specjalizuje się w pisaniu horrorów, to ta książka kryminalno-detektywistyczna jest naprawdę świetna. Uwielbiam opisy Kinga. Bohaterowie myślą w dobrym momencie, a autor opisuje ich myśli stopniowo, tak, że czytelnik ma wrażenie, że czyta to, co sam mógł pomyśleć. Naprawdę świetna narracja, wprost uwielbiam. Nawet jeśli jest nieco przemocowa, w pewnych momentach. Fakt, nie powinniśmy zapominać, że świat nie jest różowy.

Książka Pan Mercedes Stephena Kinga

opowiada losy Billego Hodgessa, który chce rozwikłać sprawę sprzed lat. Obecnie policjant jest już na emeryturze. Właśnie wtedy dostaje tajemniczy list od sprawcy masakry przed targami pracy. Wybiera strategię, która sprawia, że morderca gniewa się jeszcze mocniej. Tym bardziej wybiera taką strategię, że sprawa zaczyna przybierać charakter prywatnej zemsty.

Książka Pan Mercedes Stephena Kinga

opowiada o Bradym Hartsfieldzie, który uważa, że los sam chciał, aby stał się terrorystą. Ponadprzeciętnie inteligentny chłopak, który przez los stał się przeciętnym zjadaczem chleba. Jest mu to na rękę, ponieważ ukształtowana przez życie psychika mordercy, nie pozwala mu na ułożenie sobie związku i założenie rodziny. Dlatego jego ambicją nie stają się studia, miłość czy pieniądze ale właśnie przemoc, zabijanie, jako forma zemsty za taki los.

Książkę Pan Mercedes Stephena Kinga

długo się pamięta i może nie przez sam fakt trudnych wydarzeń, które dzieją się na jej łamach, może to bardziej kwestia wykreowanych postaci. Stephen King kreuje dwa przeciwstawne sobie postacie, które w pewnym stopniu odzwierciedlają przeciętność życia. Bo ani policjant, ani morderca, nie są idealni, nie są też do końca przeciętni. Z całą pewnością są poranieni psychicznie. Jeden umie sobie z tym poradzić, lepiej lub gorzej, a drugi zupełnie sobie z tym nie radzi. Chociaż to kryminał z elementami detektywistycznymi, to moim zdaniem można określić te kryminalne wydarzenia, wydarzeniami jak z horroru.

Zobacz również:

Książka Billy Summers Stephena Kinga Elżbieta Rogalska 2021

Książka Bastion Stephena Kinga Elżbieta Rogalska 2020

Książka Łaska Anny Kańtoch Elżbieta Rogalska 2019

Książka Sekta Marka Stelara Elżbieta Rogalska 2021

Książka Winda Tomasza Sablika Elżbieta Rogalska 2021

Książka Czarna Czarna Toń Martyny Szkołyk Elżbieta Rogalska 2023

 

   Kup Tekst ode mnie

 

20 komentarzy:

  1. Dawno Elu nie czytałem Kinga, pozdrawiam, ja mam przerwę w blogowaniu do 31 stycznia :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przerwa zaraz się Tobie kończy, fajnie! :)

      Usuń
  2. Ja też długo nie zapomnę tej książki. Bardzo cenię sobie powieści Kinga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie poznałam twórczości tego autora. Muszę to koniecznie zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) trzeba, trzeba. Moja pierwsza książka jaką wypożyczyłam to była Zielona mila. :)

      Usuń
  4. Uwielbiam Kinga, ta książka też mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chociaż przypisuje się temu autorowi gatunek horror, to i w takie pozycji sobie poradził znakomicie. Może nawet wolę w takiej, kto wie...

      Usuń
  5. Książka kryminalno-detektywistyczna od Kinga? Brzmi ciekawie. Będę miała na uwadze ten tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna jest! No tak, przecież tyle lat już pisze King, że trudno żeby wypadł z wprawy. :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię Kinga, choć czasem jego opisy są aż na zbyt wydłużane. Dzięki temu jednak ma swój własny specyficzny klimat i choć sięgałam głównie po jego horrory, to ta detektywistyczna opowieść też jest kusząca. Zresztą samo życie czasem potrafi być mocnym horrorem a tu mamy bardzo ciekawą postać negatywnego bohatera. Piszę negatywnego, ale jak sama zaznaczyłaś, postacie nie są czarno-białe :). To również jest na plus. Możliwe, że w swoim czasie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, umiejętność stworzenia klimatu jest naprawdę na wagę złota. To ona decyduje o tym, czy będziemy mieć fanów, my jako autorzy.

      Usuń
  7. Niestety to nie mój klimat czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czeka na czytniku na swoja kolej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że się nie zawiedziesz. A ja chętnie przeczytam recenzję.

      Usuń
  9. Ja to nawet chyba nie czytałam żadnej książki Kinga. Albo może jedną. Nawet nie pamiętam. Nie lubię horrorów. Ale coś kryminalnego jest jak najbardziej w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) w takim razie ta książka powinna Ci się spodobać. :)

      Usuń
  10. Czytałam i pamiętam, że zrobiła na mnie wrażenie.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.