1 lipca 2022

Książka Nauczycielka z Getta Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2022

 

Książka Nauczycielka z Getta Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2022

 


Książka o miłości w czasach okrucieństwa i mordu ludzi. Również opowieść o nauczaniu pomimo ogromnych przeszkód. Autorka świetnie oddaje charakter życia ofiar wojen. Na szczęście nie zamęcza czytelnika. Miłość nie zna granic, jeśli jest prawdziwa to poczeka, przeczeka, pójdzie na śmierć, bo miłość staje się większa niż samo życie. Intensywność międzyludzkich więzi jest ponad to, co umiejscowione w czasie i przestrzeni.

Nauczycielka z Getta z księgarni TaniaKsiazka.pl  

Książka Nauczycielka z Getta Anety Krasińskiej

bez wątpienia jest świadectwem życia w łódzkim getcie. II Wojna Światowa odcisnęła piętno na każdej rodzinie z Polski. Pech chce, że kiedy główna bohaterka Laura, już wszystko sobie poukładała z ukochanym, to wybuchła wojna, a jego geny nie pozostawiły nic innego, jak zabranie go do wszystkich innych żydów.

Książka Nauczycielka z Getta Anety Krasińskiej

opowiada o tragedii. Niespodziewanej utracie wszystkiego. Dlatego główna bohaterka decyduje się na krok walki o miłość w czasach braku miłości. Laura nie może żyć bez swojego Dawida. Wszyscy wierzą, że ten trudny czas przeminie. Dla mnie książka ta jest również o nauczaniu. W tej powieści stało się elementem jedynej rutyny, czegoś namacalnie powtarzalnego, dającego poczucie jakiegoś tam lepkiego i lekkiego bezpieczeństwa. Fajnie ujęta relacja między człowiekiem i nauczaniem.

Literatura Obyczajowa w TaniaKsiazka.pl  

Książka Nauczycielka z Getta Anety Krasińskiej

to bez wątpienia hołd oddany pamięci tym tragicznym wydarzeniom. W bardzo subtelny sposób przekazany, chociaż niektóre opisy są naprawdę drastyczne. Doświadczenie autorki widać wyraźnie w kreowaniu wydarzeń. Czytelnik nie jest bombardowany dramatami, traumami ale powoli przeprowadzany przez trudny temat wojny.

 

Zobacz również:

Książka Zielone Oczy Driady Doroty Gąsiorowskiej Elżbieta Rogalska 2022

Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2021

Książka Czas białych nocy Marii Paszyńskiej Elżbieta Rogalska 2021

Książka Dziewczyna od trawnika Doroty Pasek Elżbieta Rogalska 2021

 

 

   Kup Tekst ode mnie

 

32 komentarze:

  1. Mam tę książkę w planach, gdyż porusza bardzo ważny temat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobała mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też. Świetnie napisana. Widać że Aneta Krasińska się rozwija jako pisarka. :)

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za tyle ciepłych słów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się Pani podoba moja recenzja, Pani książki. :)

      Usuń
  4. Czuję się zainteresowana tą pozycją. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niegdyś uwielbiałem literaturę obozową, teraz odpoczywam. Ale dla tej książki zrobię wyjątek :-) . Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze napisane książki warto czytać.

      Usuń
  6. Mam ją w planach. Mam nadzieję, iż szybko uda mi się ją nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładne ujęcie miłości w słowach ❤️ w Twojej recenzji.

    Julia G.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna powieść. Bardzo mnie poruszyła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ten tytuł na swojej liście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, jest naprawdę warta przeczytania.

      Usuń
  10. Zapisuje sobie tytuł.Chętnie przeczytam za jakimś. Teraz właśnie na stoliku nocnym leży u mnie Nauczyciel z getta. Lektura ciężka,ale bardzo wartościowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Krasinskiej cenię sobie subtelność i delikatność.

      Usuń
  11. Ta książka jest już u mnie w lokalnej bibliotece. Muszę wypożyczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Myślę, że nie pożałujesz czytając.

      Usuń
  12. Dużo dobrego czytałam o tej książce, chciałabym ją przeczytać 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Może sięgnę. Wygląda na publikację wartościową, choć staram się unikać książek o tematyce wojennej i obozowej, szczególnie ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) świetnie napisana książka, może trochę autorka miała pecha, że wydana w takim czasie.

      Usuń
  14. Dziękuję za wizytę na moich szumiących stronkach. Jak do mnie trafiłaś?
    Zachęcona dzisiaj zaglądam do Ciebie i postaram się zaglądać tutaj częściej. Zauroczyłaś mnie swoim pisaniem. Książki kocham.
    Będzie mi miło, jak również ponownie zajrzysz do mnie.
    Nie mogę zaoferować Ci herbatki i czegoś słodkiego, ale zawsze znajdziesz ciepłe słowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak pięknie dobrane słowa. Przyjemnie jest czytać Twój komentarz. Trafiłam do Ciebie pewnie w trakcie poszukiwania inspiracji poetyckiej. :) A książka naprawdę warta przeczytania, może nawet kilka razy.

      Usuń
  15. Zaciekawiłaś mnie swoimi propozycjami, będę zaglądać w miarę czasu, bo czas mój jest teraz trudny... Pozdrawiam gorąco...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz. Oj teraz czasy takie, że tematyka może lekko przerażać. Ale autorka napisała ją dość lżej niż niektóre książki o wojnie.

      Usuń
  16. Jak słyszę o miłości w czasach wojny, to zawsze się zastanawiam, czy książka odda prawdziwego duch tragedii. Mogę jednak dać jej kiedyś szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jest, taka inna... Lżejsze wydanie wiadomości o tragediach.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.