21 września 2021

Książka Billy Summers Stephena Kinga Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Billy Summers Stephena Kinga Elżbieta Rogalska 2021

 


Powieść, w której autor niby chce pokazać drugą stronę zabójców na zlecenie, terrorystów na zlecenie. Moim zdaniem jednak nie do końca udaje się ten zamiar Stephenowi Kingowi. Zależy chyba od poziomu moralnego osoby, która czytałaby tę książkę. Oprócz bycia zabójcą, główny bohater też wikła się w romans z osobą dużo od siebie młodszą, ok. 20 lat. Jednakże pod względem pisarskim to bardzo udany kryminał. Przyzwyczaiłam się, że King pisze raczej horrory, a tu miłe zaskoczenie, kryminał ten jest naprawdę udany! Moim zdaniem to jedna z lepszych powieści Kinga, chociaż wszystkie mają to coś, to ta powieść ma tego jeszcze więcej. Oczywiście wystawiam na lubimyczytac ocenę: rewelacyjna.

Książka Billy Summers Stephena Kinga

to tym razem kryminał. Jest zabójca na zlecenie, który zabija złych ludzi, nie bierze zleceń na zabijanie dobrych osób. Jednak czy można powiedzieć, że osoba działająca z ukrycia, bez typowego dla policji sygnału: „Policja, stój bo strzelam!” i oddania pierwszego strzału do góry, może uchodzić za dobroczyńcę? Nie sądzę, to takie tchórzowskie. Pamiętajmy też, że życie to życie, za które przyjdzie każdemu zapłacić na sądzie ostatecznym. Billy Summers postanawia przyspieszyć sąd ostatecznym złym ludziom. Jednak czy sam tam nie trafi?

Książka Billy Summers Stephena Kinga

opowiada również o losach pewnej nastolatki. Wyjechała do małej mieściny, po maturze, aby znaleźć coś ciekawego, podczas podróży w nieznane. Zatrudniła się tam i wiodła całkiem zwyczajne życie. Pewnego dnia poznała chłopaka, byli razem przez parę tygodni. W końcu poszła z nim na imprezę i tam zdarzyło się coś, co wywróciło jej życie do góry nogami. Wtedy zjawia się Billy Summers. Co było dalej musisz koniecznie przeczytać!

Książka Billy Summers Stephena Kinga

jest dwuznaczna. Z jednej strony masz ochotę ozłocić Billyego Summersa za to, że morduje tych złych ludzi. Z drugiej strony jednak jego działania też są złe i doznajesz wyrzutów sumienia za takie myśli. Główny bohater okazuje też ogromne serce przypadkowo napotkanej dziewczynie.

Książka Billy Summers Stephena Kinga
jest pisana w stylu autora. Oznacza to, że wciąga od pierwszej linijki po końcowe słowo. King jest mistrzem suspensu i oddawania czytelnikowi, co parę stron, jakiś informacji. Dzięki temu jego powieści czyta się z wypiekami na twarzy. Uważam, że Stephen King nigdy nie zostanie zastąpiony, ten styl jest niepowtarzalny.

Zobacz również:

Książka Bastion Stephena Kinga Elżbieta Rogalska 2020

Książka Wielkie Kłamstewka Liane’y Moriarty blog Elżbieta Rogalska 2021

 

    Kup Tekst ode mnie


25 komentarzy:

  1. Ta książka Kinga nadal przede mną. Mam ją w planach, aczkolwiek bardzie wolę prozę autora w wydaniu grozy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się przekonać samemu. Sam styl pisania ma bardzo nietypowy.

      Usuń
  3. Świetna historia, bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Trzeba przyznać, że Stephen King to umie dawkować informacje...

      Usuń
  4. Mój syn bardzo lubi tego autora, ja czytałam na razie ze dwie pozycje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak chłopcy szczególnie lubią Stephena Kinga. :)

      Usuń
  5. Jakoś nie ciągnie mnie do książek tego autora, chociaż dużo mam jego książek w domu😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że książka mogłaby zaciekawić duże grono odbiorców kochających książki albo horrory. Nie wspominając fanów Kinga.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. :) myślę, że jest warta przeczytania. 0 nudy!

      Usuń
  7. Jakoś nigdy mnie stronę tego autora nie ciągło. Najpewniej dlatego, że jakoś nieszczególnie przepadam za horrorami, a to właśnie z nimi kojarzyłam Kinga. Nie mniej thriller, czy kryminał, to zupełnie inna bajka (nawet nie wiedziałam, że mistrz horroru sięga po tworzy takie pozycje). Opis książki jest zdecydowanie intrygujący. Zgadzam się z Tobą, że każde życie ma sens i nie mamy prawa uważać się za obiektywnych sędziów, ponieważ całkowita obiektywność nie jest możliwa. Rzeczywiście opis brzmi mocno dwuznacznie, bo czy można być tym "dobrym płatnym zabójcą"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka, która daje do myślenia, chociaż pozornie to tylko dość lekki kryminał.

      Usuń
  8. uwielbiam książki Kinga:D prawie wszystkie przeczytałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) przede mną jeszcze sporo ale też uważam, że ma to coś.

      Usuń
  9. Bardzo lubię Kinga zatem chętnie sięgnę i po tę jego pozycję ( zwłąszcza, że nieco różni sie od tego co zwykle pisze)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to bardzo ciekawa książka. Styl pisania ten sam, a mniej potworów. :D

      Usuń
  10. Nie porywam się na książki Kinga bo najzwyczajniej się ich boję :D nie lubię książek grozy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że są różne. Jednakże akurat Billy Summers jest kryminałem i to bardzo lekkim. Prawie w ogóle drastycznych scen.

      Usuń
  11. Miałam wiele podejść do twórczości Kinga, no ale niestety nie polubiliśmy się ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja męczę trochę "To" ale muszę przyznać, że 2. część jest dużo lepsza od 1.

      Usuń
  12. :) Thanks for your visit and comment.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś nie czytam Kinga. Nie wiem czemu. Główny bohater książki, którą opisujesz wydaje się być postacią skomplikowaną. Autor miał niezły pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  14. Był czas, kiedy czytałem kolejne powieści Kinga i uwielbiałem je. Czas do nich wrócić. Nawet płatny zabójca może mieć ludzkie cechy, a ja z przyjemnością poznam nie tylko jego "narzędzia pracy", ale i umysł. Bardzo dziękuję za propozycję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.