17 września 2021

Książka Przysługa Beaty Dmowskiej Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Przysługa Beaty Dmowskiej Elżbieta Rogalska 2021



Książka ma 352 strony i jest drugim tomem cyklu Natalia Korolczuk, tak też nazywa się główna bohaterka. Zawiera liczne dialogi i te krótsze, i  te dłuższe. Nie ma obrazków, jest to typowa powieść tyle, że z wątkiem kryminalnym. Wszystko dzieje się w malowniczej miejscowości, gdzieś na wsi, aż przypomniały mi się wakacje z dzieciństwa. W mieście można tylko pomarzyć o cichych zakątkach, zieleni i pachnących ogrodach, ba można pomarzyć o samym pielęgnowaniu własnego ogrodu!

W książce Przysługa Beaty Dmowskiej

jest koń i jest młoda dziewczyna, która ginie w trakcie jazdy swoim ulubionym pupilem. Jej mama odziedziczyła niedawno spadek po znanej ale nie spokrewnionej kobiecie. Szuka z całych sił i wszelkimi środkami zaginionej córki. Pomaga jej w tym przyjaciółka, a później jeszcze przyjaciółka córki. Pojawia się koneser sztuki, szczególnie malarstwa. W ogródku, który odziedziczyła mama zaginionej spoczywają zwłoki. Do akcji wkracza więc też policja. Dodatkowo z wariatkowa ucieka Dorota – żona sąsiada, która zrobiła coś makabrycznego. Jednak co to, tego nie wyjaśnia się na łamach powieści albo zdążyło mi umknąć. Myślę, że jej historia może znajdować się w tomie 1. Oczywiście jak zawsze czytam serie nie po kolei.

Książka Przysługa Beaty Dmowskiej

jest pochwałą przyjaźni i matczynej miłości. Bardzo przypadła mi do gustu ze względu na swoją obyczajowość połączoną z kryminałem. Narracja ciekawie poprowadzona raczej nie nuży. Myślę, że spodoba się wielu czytelniczkom. Trzeba przyznać, że historia dość wyraźnie przedstawia płeć męską w złym świetle. Warto dodać, że rozwikłania zagadki raczej mało kto się spodziewa. Drogie mamy przyglądajcie się dzieciom i nie ufajcie im we wszystkim, trzeba wywęszyć czasami to, co dzieje się u dziecka, nawet jeśli ma ono 23 lata.

Język w książce Przysługa Beaty Dmowskiej

jest przystępny, nie zawiera żadnych trudnych słów. Nie jest wyszukany ale też stroni od typowości ulicznej. Raczej nikt nie będzie miał problemu z odbiorem tej książki. No pomijając analfabetów, którzy ponoć nadal są problemem: tutaj jest o tym artykuł z 10 września 2020. Reasumując naprawdę ciekawa lektura. Cieszę się, że jest autorki z Polski.

Zobacz również:

Książka Zjazd absolwentów Guillaume Musso Elżbieta Rogalska 2020

Książka Rabih znaczy wiosna Weronika Tomala Elżbieta Rogalska 2020

Książka Pudełko z pamiątkami Katarzyny Kowalewskiej Elżbieta Rogalska 2020

Książka Sek(s)ta R.A. Ciężka Elżbieta Rogalska 2020

 

    Kup Tekst ode mnie


32 komentarze:

  1. Ja to jednak wolę czytać serie po kolei. Strasznie mnie denerwują takie niewyjasnione wątki :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że najlepiej jest czytać serie po kolei. :) może kiedyś jakąś tak trafię.

      Usuń
  2. Intryguje mnie obyczajowość połączona z kryminałem. Ciekawy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to bardzo udana książka. Niekoniecznie lubię obyczajowe powieści, a ta naprawdę przypadła mi do gustu.

      Usuń
  3. Bardzo lubię ten rodzaj połączenia gatunków w książce, więc zapisuję sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to dla Ciebie dobra propozycja. Widzę na Twoim blogu, że lubisz takie opowieści. :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, zaraz poszukam u Ciebie recenzji. Możliwe, że wzięłam pomysł jej czytania z twojego bloga.

      Usuń
  5. Nie wiedziałam tego o analfabetach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) u nas na Uniwersytecie Szczecińskim robiono badania międzynarodowe o analfabetyzmie. Niestety jest i zbiera niezłe żniwo 40% Polaków staje się funkcjonalnymi i wtórnymi analfabetami.

      Usuń
  6. Serie lub cykle tylko takie, gdzie każdy tom jest odrębną całością, bo nie lubię dociekać, co było w poprzednich tomach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czasami nie trzeba czytać wszystkich po kolei, nawet jak są łączone jakimś pobocznym wątkiem.

      Usuń
  7. Książka chyba dla mnie, bo trochę kryminał, a trochę obyczajowa, tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę ciekawe połączenie. Świetnie się czyta.

      Usuń
  8. Książka zapowiada się całkiem ciekawie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oczywiście, że ciekawa. Myślę, że mało kto się zorientuje, że to debiut.

      Usuń
  9. Interesująca pozycja czytelnicza :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Myślę, że znajdzie wiele odbiorców ta książka.

      Usuń
  10. Podoba mi się okładka tej książki :)
    Przemawia do mnie i fabuła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to książka, w której odnajdzie się każdy.

      Usuń
  11. Brzmi interesująco. Ale ja to chyba jednak wolę czytać serie po kolei. Jakoś chyba mi się nie zdarzyło czytać nie po kolei.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym wolała trafić po kolei. Może kiedyś się uda!

      Usuń
  12. Czuję, że to mogłaby być książka która się może mi spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie! Myślę, że spokojnie możesz przeczytać.

      Usuń
  13. Mi też się czasem zdarza czytać książki nie po kolei, więc w pełni rozumiem ;)
    Opis książki brzmi naprawdę ciekawie, lubię przeplatanie się wątków kryminalnych i obyczajowych. Takowe pozycje potrafią być nie raz ciekawsze od typowych kryminałów ;) Ciekawa jestem jak autorka poradziła sobie z przeplotem takiej ilości wątków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze. Z tego co pamiętam książka ta jest serią, więc jeśli autorka czegoś nie wyjaśniła, to być może jest też 3 część, albo wyjaśniła to w części 1.

      Usuń
  14. Czasami lubię sięgać po tego typu powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, warto sobie odpocząć od kryminałów, romansów czy filozofii.

      Usuń
  15. połączenie kryminału z obyczajówką całkiem interesujące:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, rzadko spotyka się taką triangulację gatunków.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.