13 grudnia 2022

Książka Opowieść Starego Lustra Doroty Gąsiorowskiej Elżbieta Rogalska 2022

 

Książka Opowieść Starego Lustra Doroty Gąsiorowskiej Elżbieta Rogalska 2022

 


Trochę magii, trochę miłości, intryga i listy, a nade wszystko tajemne, stare lustro. Jeżeli jesteś miłośnikiem podróży w czasie, to ta książka jest dla ciebie obowiązkowa. Pamiętacie lustro z Harry’ego Pottera? Jestem pewna, że większość z was czytała „Alicję w krainie czarów”, w której pełen dziwności świat znajdował się właśnie po drugiej stronie lustra. A może sięgnijmy do czasów wcześniejszych, ponieważ już w mitach greckich widzimy Narcyza, który przegląda się w tafli jeziora; Faust również zawiera motyw lustra, kiedy to Małgorzata staje się obiektem westchnień doktora widzącego ją w tym przedmiocie; czarnych charakterów posługujących się lustrem jest wiele, również Królowa Śniegu posługuje się tym narzędziem aby przedstawić świat w bardziej paskudnym wcieleniu. Powieść Doroty Gąsiorowskiej opowiada historię, która łączy ze sobą dwa światy.

 

Opowieść Starego Lustra z księgarni TaniaKsiazka.pl

 

Książka Opowieść Starego Lustra Doroty Gąsiorowskiej

zawiera w sobie nutkę magii. To właśnie za jej sprawą lustro przenosi główną bohaterkę Alicję do innego wymiaru. Lustro to stało się własnością bohaterki za sprawą pracodawcy, do którego trafia po studiach nad historią sztuki. Tam stara się sprzedać stare rzeczy, znalezione i nikomu niepotrzebne, a sprawiające szybsze bicie serca innym osobom. Starszy mężczyzna jest powiązany z nową pracownicą. Oboje będą tę historię odkrywać powoli aż do ostatniej kartki. Historia ta jest naprawdę skomplikowana. Nie chcę wyjawiać tutaj wszystkich szczegółów, gdyż nie byłoby tej radości z odkrywania tajemnicy zawartej na łamach tej książki. Dodam tylko, że antyki to drogowskaz, chociaż tylko nikły, a sen to kolejna podpowiedź, chociaż nie do końca.

Książka Opowieść Starego Lustra Doroty Gąsiorowskiej

czyta się z zapartym tchem. Intrygujący jest sam pomysł. Ciekawie prowadzona narracja też zachęca do dalszego czytania. Chociaż wielką miłośniczką literatury obyczajowej nie jestem, to jednak odnoszę wrażenie, że ta książka mogłaby zostać ekranizowana. Jestem pewna, że zimowy, świąteczny klimat i motyw antyku, podróży w czasie i nietypowej historii, świetnie zagraliby polscy aktorzy. Przyciągnąłby przed telewizor nie jednego widza. A tak można przeczytać i korzystać z własnej wyobraźni. W sumie jedyną rzeczą, która mnie nieco wkurzała, były zdania rozwleczone na więcej niż jeden i pół linijek, niekiedy sięgające nawet trzech. Na szczęście nie było ich dużo. Trzeba przyznać, że narracja ogółem jest naprawdę wciągająca. Długie opisy i długie rozmowy, pozwalają również wyobrazić sobie całe sceny. Być może stąd moje nawiązanie do ekranizacji. Utworzone w mojej głowie pejzaże i zdjęcia, podpowiadały mi konkretne sceny. Warto przeczytać!

Literatura obyczajowaTaniaKsiazka.pl

Książka Opowieść Starego Lustra Doroty Gąsiorowskiej

jest nietypową powieścią obyczajową. Nie jest też to powieść historyczna, chociaż opowiada pewną historię sprzed lat. Zawiera również wątek miłosny. Bohaterowie wspominają swoje miłości, pewne nie rozwiązane dotąd sprawy. Zakończenie jest bajecznie zaskakujące, chociaż można się go nieco domyślać. Główna bohaterka też ma nie lada wyzwanie, musi wybierać między dwoma mężczyznami. Jak potoczą się losy Alicji? Gdzie tajemne lustro przenosi główną bohaterkę? Dlaczego starszy Pan znajduje powiązanie z życiem pracownicy? Niezwykle emocjonująca, wciągająca do innego świata powieść, którą czyta się z przyjemnością.

 

Zobacz również:

Książka Zielone Oczy Driady Doroty Gąsiorowskiej Elżbieta Rogalska 2022

Książka Czas białych nocy Marii Paszyńskiej Elżbieta Rogalska 2021

Książka Kres Czasów Marzeny Rogalskiej Elżbieta Rogalska 2021

Książka Światło w środku nocy Jojo Moyes Elżbieta Rogalska 2020

Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2021

 

   Kup Tekst ode mnie

 

 

30 komentarzy:

  1. Z przyjemnością dam się wciągnąć w bieg wydarzeń zapisanych na kartach tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że to naprawdę dobra literatura obyczajowa. Nie przepadam za tym gatunkiem, a jednak ta książka miała to coś.

      Usuń
  2. Też - mam podobnie jak Agnieszka. Cenię rzetelne recenzje - i takie książki zresztą lubię . I motyw magii, pozdrawiam Elu po kilku godzinach w Krakowie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kraków to piękne miasto... Magia zawsze przyciąga, bo nie mamy jej na co dzień.

      Usuń
  3. Mam na półce i planuję przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że się nie zawiedziesz! :) Fajne musisz mieć te pułki.

      Usuń
  4. Jestem zainteresowana. :)
    P.S. Lustro z Pottera było czadowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, takie lustro jak miał HP to by było coś!

      Usuń
  5. Już tyle dobrego słyszałam i czytałam o tej książce, że nie przejdę obok niej obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to dobra lektura. Nie jest nadmiernie rozciągnięta, a jednak ma sporo opisów.

      Usuń
  6. Książka już u mnie i muszę powiedzieć, że jej okładka jest zjawiskowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka też jest ciekawa. Ale chyba jednak wolę zawartość. ;)

      Usuń
  7. Czytałam już kilka dobrych recenzji na temat tej książki. Jeżeli wpadnie mi w ręce, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto! Myślę, że czasami takie lektury to dobra rzecz, żeby sobie poczytać o czymś innym niż nauka, kryminały, zbrodnie, biografie, reportaże. :)

      Usuń
  8. Zaintrygowało mnie takie doprawienie powieści obyczajowej pierwiastkami magii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, że dzięki tej magii, książka ta zyskuje zupełnie inne oblicze.

      Usuń
  9. Przyznam, że zaintrygowałaś mnie tą książką, więc wpisuję ją na moją listę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Pewnie! Zdecydowanie to coś innego niż zazwyczaj są książki obyczajowe.

      Usuń
  10. Ciekawe. Chyba mogłaby mnie zainteresować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie nudziłabyś się ani na chwilę!

      Usuń
  11. Wątek miłosny i zawarta historia sprzed lat to coś, co bardzo lubię w powieściach obyczajowy, więc chciałabym przeczytać tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... Ta książka to prawdziwy miszmasz: obyczajowa, z magią, i jeszcze historia sprzed lat.

      Usuń
  12. Brzmi ciekawie. Znam już trochę pióro autorki. Może sięgnę i po tę powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama jest miłośniczką tej autorki. :)

      Usuń
  13. Brzmi interesująco; nie znam tej autorki. Ja też nie lubię długich zdań w powieściach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jedyny minus jaki widziałam w tej książce. :)

      Usuń
  14. Brzmi intrygująco , a fabuła nietypowa, więc chyba wiele osób zainteresuje:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, takie połączenia kuszą samym faktem pomysłowości.

      Usuń
  15. Niezbyt lubię autorkę, więc raczej po książkę nie sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie znam za bardzo ale mama uwielbia! :)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.