9 listopada 2022

Książka Czego pragnie kobieta Lwa-Starowicza Elżbieta Rogalska 2022

 

Książka Czego pragnie kobieta Lwa-Starowicza Elżbieta Rogalska 2022

 


Jako, że kiedyś chciałam być psychologiem, to też wiem kim jest autor. Przez czas mojego studiowania pedagogiki, stał się on jednym z najważniejszych, najbardziej rozpoznawalnych psychologów seksualnych, seksuologów w Polsce. Oprócz tego jest również psychoterapeutą, co w połączeniu daje świetnego specjalistę. Zresztą syn profesora też jest już profesorem i pracuje wraz z nim (pomińmy dyskusję na temat promowania własnych dzieci w nauce, wiadomo jak to jest i nic tego nie zmieni; tak jak zresztą w muzyce np. u Ochmanów ale nie schodźmy do tej rzeki ;) „Down to the river”). Sama książka jest ciekawa choćby z uwagi na podjętą problematykę: czego pragnie współczesna kobieta?

Czego pragnie kobieta… z księgarni TaniaKsiazka.pl

Książka Czego pragnie kobieta Lwa-Starowicza

bardzo mnie zaskoczyła. Jak już wspomniałam autor jest naukowcem. To co mnie zaskoczyło to fakt, że potrafi odpowiadać na pytania bez używania słownictwa z zakresu psychologii i innych dziedzin jej pokrewnych. Dzięki temu książkę tę zrozumie właściwie każdy. Jest ona też nietypowa pod względem odpowiedzi. Wielokrotnie się dziwiłam, jakie ludzie musieli dawać odpowiedzi i z jakimi problemami przychodzić do terapeuty, że wyszły z nich takie a nie inne pragnienia. I właśnie czytając tę książkę, warto mieć na uwadze, że są to wyniki badań z terapii, a więc od osób, które uznały, że są w tak złej sytuacji, że aż muszą pójść do seksuologa. Nie mogę się też doczekać książki: czego pragnie mężczyzna.

Książka Czego pragnie kobieta Lwa-Starowicza

obala pewne mity na temat seksualności kobiet i ich pragnień, i chyba tutaj warto dodać: pragnień seksualnych, bo nie widać w tej książce żadnych innych (nic dziwnego, gdy wie się, kim jest autor). Ciekawe jest też to, że autor podkreśla, że mężczyzna zazwyczaj nie potrafi ogarnąć świata kobiety. A ja tak sobie myślę, że chyba nawet kobiety niekiedy nie wiedzą, o co chodzi drugiej kobiecie. W każdym bądź razie, prawie zawsze chodzi o seks, tak wynika z tej książki.

Poradniki… w TaniaKsiazka.pl

Książka Czego pragnie kobieta Lwa-Starowicza

pokazuje też jak ważna jest osoba, która zadaje pytania. Widać, że Krystyna Romanowska, jest zaznajomiona w temacie i nie boi się zadawać pogłębionych, otwartych i ciekawych pytań. Dzięki temu mamy okazję poznać świat kulis terapeutycznych, bez naruszania intymności poszczególnych osób. Zaciekawiło mnie mocno również otwarte omawianie takich kwestii jak to, że kobieta najpierw najczęściej wybiera faceta dobrego w łóżku, następnie go rzuca dla wrażliwca, który będzie dobrym ojcem. A, że niestety facet i do tańca, i do różańca to rzadkość, więc nie ma ona wyjścia. I teraz pewnie mężczyźni nie będą wiedzieli jakim najlepiej być! Coachowie z youtube, pokroju Relacje z Kobietami, będą zacierać ręce: posypie się kasa posypie… A najlepszą odpowiedzią zawsze jest: bądź sobą i tak nie oszukasz kobiety, a z całą pewnością jej nie zrozumiesz. ;)

Zobacz równie:

Książka Dzień dobry, potworku. Historie z terapii, które inspirują do walki o samego siebie Catherine Gildiner Elżbieta Rogalska 2022

Maultsby – Racjonalna Terapia Zachowania - recenzja Elżbieta Rogalska 2015

Książka Relacje na huśtawce. Jak uwolnić się od negatywnych wzorców zachowań? Patrick Fanning, Matthew McKay, Avigail Lev, Michelle Skeen Elżbieta Rogalska 2019

 

   Kup Tekst ode mnie

 

18 komentarzy:

  1. Zapiszę sobie tytuł. Postać Autora i mnie znana, pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak autor ten napisał już sporo książek. Jednakże ta najnowsza rzuciła mnie się w oczy, reszty nie widziałam.

      Usuń
  2. Znam autora, swego czasu był dość głośną postacią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ciekawi mnie co nowego do nauki wniósł jego syn, że też ma już profesora, w tak młodym wieku. :)

      Usuń
  3. Jestem ciekawa tej książki. Do tej pory czytałam Jedynie Katarzynę Miller jeżeli chodzi o psychologię kobiety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Katarzyna Miller mnie mocno zniechęciła do siebie w TV. Ale może dam jej szansę, może w książkach lepiej się prezentuje.

      Usuń
  4. Ja również wiem kim jest autor i bardzo chętnie przeczytam jego książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ostatnio o nim głośno, trudno w sumie go nie znać. :D

      Usuń
  5. Słyszałam o tym autorze, ale nie czytałam żadnej jego publikacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to też moja pierwsza styczność z Lwem-Starowiczem, taka, że przeczytałam książkę jego autorstwa w całości. Czytałam książkę o miłości i skończyłam, z braku czasu, na kilkudziesięciu stronach, podajże składnikach udanego związku, może czas odkopać tę książkę z dysku telefonu komórkowego. ;)

      Usuń
  6. Z ciekawości zajrzałabym do tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto. Choćby żeby dowiedzieć się jak myślą inne kobiety o swoich pragnieniach i ich terapeuta. :)

      Usuń
  7. Od jakiegoś czasu mam już ochotę na tę książkę, ale dzięki Tobie wiem, że muszę po nią sięgnąć, bo na prawdę może mnie zaciekawić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo ciekawie prowadzona, warto przeczytać. Może nie do końca są to wszystkie pragnienia kobiet. Natomiast z całą pewnością pragnienia osób z terapii u odnoszącego sukcesy seksuologa z bardzo dużym doświadczeniem.

      Usuń
  8. O autorze swego czasu było bardzo głośno. Przyznaję jednak, że do tej pory nie czytałam żadnej jego książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to też pierwsza książka jaką czytam z tego obszaru zainteresowań. :)

      Usuń
  9. A ja myślę, że każda kobieta wie, czego pragnie lub wie z czym jej dobrze, czego chce, z kim jej dobrze albo co jej przeszkadza. A jak jeszcze tego nie wie, to i tak jej książka nie pomoże, sama musi to odnaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak. Jednakże ogląd taki psychoterapeuty też jest ciekawy. Mówi o pragnieniach osób, które miały słabą kondycję psychiczną. Być może wyleczyły się dzięki rozmowom z Lwem-Starowiczem. Któż to wie, przecież nie będziemy tego szukać u niego samego, bo nikt nie powie, że coś zrobił źle. ;)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.