19 czerwca 2020

Książka Deszczowe sny Dominiki Smoleń Anny Tuziak i innych Elżbieta Rogalska 2020


Książka Deszczowe sny Dominiki Smoleń Anny Tuziak i innych Elżbieta Rogalska 2020




W tytule tego posta blogowego napisałam, że autorstwa „innych”, ponieważ jest to zbiór opowiadań, a autorów jest naprawdę wielu. Od razu chciałabym zaznaczyć, że opowiadania znacznie różnią się poziomem warsztatu pisarskiego. Można w tym zbiorze znaleźć zarówno wciągające i ciekawe fabularnie, z dobrą akcją opowiadania, jak i można znaleźć mniej emocjonujące historie. Myślę, jednak, że w tym zbiorze każdy znajdzie coś dla siebie. Koniec końców nie każdy lubi np. styl klasyczny, nie każdy lubi SF, nie każdy lubi kryminały, nie każdy lubi romans, nie każdy lubi …


Deszczowe sny

to zbiór opowiadań z krainy marzeń sennych, deszcz nie spada tam z nieba lecz z zakamarków ludzkiej duszy. Opowiadania te wciągną czytelnika w swoje historie, dlatego wymagana jest odwaga. Szczególnie, że zawierają takie elementy jak: czarownice, demony, dramatyczne wydarzenia i upiorne historie. Jest to zbiór opowiadań, które różnią się nie tylko stylem pisarskim ale równie gatunkiem, który też ma wpływ na ten styl. Pogranicze jawy i snu prezentuje strach połączony z szybszym biciem serca oraz namiętnymi pocałunkami, które w deszczową noc przyprawiają o szybkie bicie serca, nie tylko jako marzenie senne ale rzeczywistość. Przygoda, to słowo oddaje w pełni granice realizmu i iluzji, fantazji i rzeczywistości, które porywają i zapierają dech w piersiach. Deszczowe sny to tajemnice, które skrywa ludzka dusza. Czekają na odkrycie, wciągnięcie czytelnika i... to tylko sny.

Trudno opisać czy słownictwo w tych opowiadaniach było adekwatne do wieku, stylu czy czegokolwiek, ponieważ każde z tych opowiadań było inne, przypisane innemu gatunkowi, pisane innym warsztatem. Chyba pozostaje mi napisać, że czytelnik musi się przekonać sam.

Zobacz również:

Elżbieta Rogalska

58 komentarzy:

  1. Bardzo lubię zbiory opowiadań polskich autorów i autorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może, któryś by Ci się spodobał.

      Usuń
  2. Zazwyczaj nie sięgam po tego typu lektury, ale w tym przypadku, coś mnie kusi, aby zrobić wyjątek.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, trudno powiedzieć, są tam naprawdę dobre opowiadania ale też te bardzo słabe.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Raczej różna... są też słabe opowiadania.

      Usuń
  4. Ostatnio rzadko sięgam po opowiadania. Ale jak będę miała ochotę na taką formę, może faktycznie sama postanowię się przekonać i przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że to zbiór dla lubiących opowiadania.

      Usuń
  5. Myślę, że tej pozycji dam szansę. Może mi zasmakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym przeczytała :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój egzemplarz wypożyczyłam z biblioteki miejskiej, może i u Ciebie będzie.

      Usuń
  7. Zaintrygowała mnie rozpiętość klimatyczno-gatunkowa owego zbioru w połączeniu ze wspólnym motywem przewodnim, czyli wspomnianą przez Ciebie krainą marzeń sennych. Być może więc zapytam kiedyś o tę książkę w bibliotekach, choć zarazem jestem świadoma, że nie wszystkie opowiadania mogą mi przypaść do gustu (taki już urok tego typu zbiorów). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) lubisz gry komputerowe, więc myślę, że jedno opowiadanie na pewno przydanie Tobie do gustu, a może nawet kilka.

      Usuń
  8. Czytałam powyższą antologię i ogólnie oceniam ją całkiem pozytywnie. Wprawdzie niektóre opowiadania były w moim mniemaniu przeciętne, ale kilka historii z pewnością zasługuje na wyróżnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to zdecydowanie inna pozycja wydawnicza, niż powieści na rynku.

      Usuń
  9. Czytałam o tej książce różne recenzje i jeszcze się zastanawiam, bo wciąż nie czuję się przekonana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taka właśnie jest ta książka, taka niejednakowa. ;)

      Usuń
  10. Rzadko sięgam po krótkie formy, ale po ten zbiór opowiadań mam ochotę sięgnąć, bo mam poczucie, że mnie zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To całkiem możliwe. Opowiadania zawarte w tym zbiorze są naprawdę różnorodne i tematycznie, i gatunkowo, i stylistycznie. :) coś dla każdego.

      Usuń
  11. W sumie to dobrze, że opowiadania są tak różne, każdy znajdzie takie, które zapamięta na dużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, w końcu te mniej przypadające do gustu też jakiś ślad zostawią.

      Usuń
  12. Dawno nie sięgałam po tego typu ksiązki, może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kojarzę te antologie, ale nie mialam okazji jej czytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic straconego, jest przeciętna, ma mega opowiadania i też te naprawdę mocno słabe.

      Usuń
  14. Jeszcze nigdy nie czytałam takiej podobnej ksiażki ale myśle, że mogłaby mnie wciągnąc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. całkiem możliwe, że zabrałaby Cię do swojego świata.

      Usuń
  15. To nie do końca mój klimat, ale sprawdzę inne pozycje. :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka!
    Jelonkowa

    OdpowiedzUsuń
  16. Zbiory opowiadań lubię głównie dlatego, że mogę tu poznać próbkę warsztatu mało mi znanych pisarzy - i od razu wiem, czy sięgnąć po to czy może niekoniecznie;)
    Ten tytuł sobie zapisuję.
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, z tym, że styl w opowiadaniu może się znacznie różnić od stylu w powieści.

      Usuń
  17. nie czytuję opowiadań :) wolę książki całościowe:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przepadam za opowiadaniami, dlatego też rzadko kiedy sięgam po antologię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) a ja szukałam właśnie opowiadań, tyle, że niekoniecznie czuję tę potrzebę zaspokojoną, po tym zbiorze.

      Usuń
  19. Okładka przyciąga wzrok, ale raczej nie sięgam po opowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak... okładka bajeczna! Przykład tego, że okładka ma jednak znaczenie. :)

      Usuń
  20. Tytuł dość tajemniczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zachęca do odkrycia i ta okładka...

      Usuń
  21. Lubię zbiory opowiadań, więc jak będę miała okazję to sięgnę po tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Takie zbiory opowiadań mogą być ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  23. A tak w sumie to podobały Ci się czy nie? Czy tylko niektóre? :P
    W sumie ja bardzo lubię skakać po gatunkach, więc może mogłabym się w tej książce odnaleźć. Tylko pewnie w recenzji oceniałabym każde opowiadanie osobno ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre mi się podobały, niektóre nie... ;) Dużo miałabyś pracy, no i pomyśl o czytelnikach, co im właściwie by pozostało do odkrycia? :D

      Usuń
  24. nie przepadam za opowiadaniami, ale ta aura mnie zaciekawiła :D może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawią mnie takie sprawy. Zainteresowałaś mnie tą pozycją. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jeśli lubisz taki mix gatunków i stylów, to czemu nie.

      Usuń
  26. Ostatnio rzadko sięgam po opowiadania ale dzięki za recenzję kochana:**Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) opowiadania czasami warto przeczytać, chociaż znam dużą większość słabych, jednak są w takich zbiorówkach perełki.

      Usuń
  27. Jeśli książka jest zbiorem dzieł różnych autorów, to nie wymienia się tylko niektórych z nich, pomijając innych, ale pisze się, że jest to praca zbiorowa. To nieprofesjonalne i krzywdzące.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.