Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2019. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła","Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych oraz problematyki wyższej edukacji.
28 października 2019
Przymus aby poczuć wolność Korczak i Współcześni badacze
Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2019. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła","Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych oraz problematyki wyższej edukacji.
16 komentarzy:
W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.
Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.
Trudny i bardzo wazny temat. 😊
OdpowiedzUsuńOj tak to chęć stworzenia lepszej szkoły dla dzieci.
UsuńFaktycznie zgadzam się z Agnieszką. Temat jest ciężki, ale warto pisać o takich sprawach. Może w przyszłości zdecyduję się na lekturę.
OdpowiedzUsuń:) zapraszam.
UsuńNiełatwa tematyka, ale warto się z nią zmierzyć, aby spojrzeć na pewne sprawy z całkiem innej perspektywy.
OdpowiedzUsuńDokładnie tak :) szczególnie, że temat ma za zadanie sprawić żeby szkoła była bliższa dzieciom.
UsuńPoruszyłaś bardzo trudny oraz bolesny temat, ale warto się w nią zagłębić , aby pogłębić swoją wiedzę. Ja o Korczaku troszkę wiem - w latach 80-tych uczęszczałam do przedszkola o jego imieniu. Szybko powiedzieli nam co zrobił dla dzieci. Czytano nam też jego łatwiejsze ksiązki.
OdpowiedzUsuńWarto czytać jego książki nie tylko fabularyzowane, ma też sporo skierowanych do rodziców i pedagogów.
UsuńCzytasz bardzo ważne tematycznie książki :) Podziwiam :)
OdpowiedzUsuńDziękuję :)
UsuńWarto się zagłębiać w taką tematykę.
OdpowiedzUsuńZdecydowanie warto ogólnie włączyć myślenie :)
UsuńPoruszyłaś bardzo ważny temat. A Janusza Korczaka kojarzę z "Króla Maciusia".
OdpowiedzUsuńpozdrawiam
Oj tak Król Maciuś Pierwszy to jedna z książek Korczaka :) ja lubię Dzieci ulicy tego samego autora.
UsuńMysle, ze wolnosc ma rozne oblicza i ewoluuje razem z czasami
OdpowiedzUsuńOj tak wielowymiarowość każdej kategorii egzystencjalnej istnieje i to dlatego można rozpatrywać każdą sprawę z różnych stron widzenia.
Usuń