21 maja 2021

Książka Lockdown Roberta Ziębińskiego Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Lockdown Roberta Ziębińskiego Elżbieta Rogalska 2021

 


Myślę, że spodoba się wielu osobom ta książka. Czytało mi się dobrze, choć oderwać się mogłam. Mam za sobą dużo thrillerów, kryminałów i mrocznych opowiadań. Uważam, że to książka lekka na jeden, dwa wieczory. Autor ciekawie wmieszał wątek lockdownu w świat gangsterski.

Robert Ziębiński w książce Lockdown

umiejscawia wątek matczynej miłości. Kobieta o imieniu Olga jest bizneswoman, która prowadzi intratne interesy – legalne – na około kilka milionów. Niedawno otworzyła galerię Eden, która na chwilę zamiera przez lockdown- ale taki prawdziwy, nie jak to było u nas w Polsce na parę miesięcy. Ma swojego szofera, który wozi głównie jej córkę Dominikę. Pewnego dnia Karol – szofer, przychodzi do domu cały poobijany, bez jej córki. Od tej pory Olga ma parę dni na zebranie okupu. W jaki sposób to zrobi w czasie lockdownu, kiedy wszystko jest zamknięte?

Książka Lockdown Roberta Ziębińskiego

opowiada o tym, jak światek przestępczy bywa „pomocny”, gdy inny światek przestępczy wkracza w świat normalnych ludzi. Oczywiście ta pomocniczość jest tylko pozorna, każdy wszędzie dostrzega interes dla siebie. Nikt nie robi niczego z dobrego serca. Właściwie to prawie każdy człowiek prędzej czy później dowiaduje się, że tak jest nie tylko w świecie przestępczym. Różnica jest taka, że w normalnym świecie chodzi o drobne przysługi, a w świecie przestępczym o czasami drastyczne przysługi.

Książka Lockdown Roberta Ziębińskiego

nie jest literacka. Jest napisana bardzo prosto, dialogi są krótkie, zawierają często parę słów. Opisów jest bardzo mało. Jeżeli jest dłuższy tekst to opisuje on akcję. Ukazuje fakt, że człowiekiem honoru trzeba się urodzić. Zazwyczaj pieniądze biorą górę nad uczciwością, są jednak wyjątki. Tutaj zła nie jest bogata kobieta, ani biedna rodzina, złem są przestępcy którzy niszczą życie zarówno biednych jak i bogatych. Honorowy szofer z przeszłością policyjną – jednostek specjalnych, jest jak wymarzony opiekun, zapewniający bezpieczeństwo. Można powiedzieć, że Olga miała szczęście. Książka zawiera fragmenty erotyczne ale nie są nachalne ani długie.

Zobacz również:

Książka W sieci zł@ Wendy James Elżbieta Rogalska 2020

Książka Sek(s)ta R.A. Ciężka Elżbieta Rogalska 2020

    Kup Tekst ode mnie


32 komentarze:

  1. Widziałam gdzieniegdzie swego czasu tę książkę, ale sama jakoś nie miałam jeszcze okazji po nią sięgnąć. Nie wykluczam jednak tego, że kiedyś przeczytam, bo jest szansa na wciągającą dla mnie lekturę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to lektura obowiązkowa. Jednak omawia najnowsze wydarzenia, z tym, że bardziej drastyczne.

      Usuń
  3. Mam tę książkę, ale jeszcze nie miałam okazji jej czytać. Wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to literatura wybitna. Jednak dobrze jest przeczytać coś, co omawia teraźniejszość. :)

      Usuń
  4. Przyznaję, że kompletnie mnie do niej nie ciągnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) hmm być może masz dość obostrzeń w swoim życiu i nie chcesz czytać jeszcze o nich, w książkach. :)

      Usuń
  5. W obecnej sytuacji tytuł może skusic wiele osób. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, czytałam ją jakiś rok temu, więc mnie skusiła. :D

      Usuń
  6. Mam wrażenie, że ta książka by mnie tylko zirytowała, więc nie będę po nią sięgać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też uważam, że sporo ludzi może mieć dość lockdownu.

      Usuń
  7. Książka bardzo na czasie ;). Ale to nie moje klimaty, więc się nie skuszę - motywy gangsterskie mnie odstraszają.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy22 maja, 2021

    Z ciekawości chętnie tą książkę bym przeczytała :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest taka zła. Coś w rodzaju Mroza Remigiusza - akcja, akcja, akcja.

      Usuń
  9. Tytuł na czasie :P
    Nie mówię tak, nie mówię nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy czego szukasz, czego Tobie potrzeba w tym czasie.

      Usuń
  10. Czytałam i była nawet spoko :)
    Pozdrawiam
    https://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wielu odnajdzie tam siebie.

      Usuń
  11. Myślę, że mogłaby mi się spodobać ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, lubisz kryminały. Książka ta zawiera taki wątek.

      Usuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Na razie nie mówię książce tak, ale też nie mówię nie. Ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć. Słyszałam już o niej co nie co, dobrze by było poznać ją bliżej ale na razie mnie do niej nie ciągnie. Na pewno jeszcze przyjdzie na to czas :) Świetna recenzja :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz! Książka taka, myślę, że dobra też na czasy późniejsze, jak już ta pandemia minie.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Fałszywa Pandemia ma minąć w 2030 r.,kiedy rządy światowe ukończą w 100 % wdrażanie sieci 5 G W Polsce i na Świecie i do końca zrealizują swoje zbrodnicze plany... ewentualnie może minąć w 2025 r. jako, że rządy światowe przyspieszyły swoje plany...tak więc do 2025 r. lub 2030 r. mają nas męczyć zakazem oddychania świeżym powietrzem, a także niszczyć nasze relacje społeczne i nasze zdrowie...:(

      Usuń
  13. Thank you for sharing one more interesting book.

    www.exclusivebeautydiary.com

    OdpowiedzUsuń
  14. oj nie wiem czy to dla mnie pozycja. Poza tym póki co nie mam czasu na czytanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to życzę Tobie więcej czasu dla siebie.

      Usuń
  15. Może książka bardziej by odpowiadała czytelnikom, jakby już nie było obostrzeń.

    OdpowiedzUsuń
  16. No i pojawiają się koronawirusowe książki. Czekałam na to xD

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.