13 kwietnia 2022

Książka Miasteczko Middlemarch. Tom 1 George Eliot Elżbieta Rogalska 2022

 

Książka Miasteczko Middlemarch. Tom 1 George Eliot Elżbieta Rogalska 2022

 


Jeżeli lubisz klasyczną literaturę angielską to George Eliot zachwyci ciebie i twoje czytelnicze zachcianki. Jest to narracja niezwykle angielska. Typowe dla niej jest opisywanie wszystkiego co robią bohaterowie danej sceny. Autorka używa języka typowego dla tamtego okresu, przez co może wydawać się nieco zaawansowany, bardziej literacki. Mnie osobiście podobało się to, że każdy rozdział zawierał mnóstwo opisów przyrody, otoczenia etc., a dialogi były dłuższe niż kilka słów. Oceniam więc na bardzo dobry.

Miasteczko Middlemarch Tom 1… z księgarni TaniaKsiazka.pl         

Książka Miasteczko Middlemarch. Tom 1 George Eliot

to zarówno subtelna, klimatyczna, urocza jak i porywająca powieść o ludzkich słabostkach, marzeniach. Pojawia się romans, który przeradza się w społeczno-moralną walkę o miłość i konwenanse. Nie brakuje również myśli filozoficznej, typowej dla tamtego okresu angielskiej społeczności – lat 20. XIX wieku.

Książka Miasteczko Middlemarch. Tom 1 George Eliot

opowiada o prowincji, małym miasteczku, które wiedzie swój codzienny trud na barkach mieszkańców. Cała historia odbywa się w ramach tego miasteczka, zobaczymy w nim romans i wątek kryminalny. Okoliczne dwory i farmy wpływają bardzo mocno na okolicę Middlemarch. Poznajemy bogatą i szlachetną Doroteę Brook, która szuka sensu życia. Towarzyszą jej lekarz Tertius Lydgate. To właśnie on ucierpi na zauroczeniu i pojawiającej się miłości.

Beletrystyka i literatura piękna Księgarnia TaniaKsiazka.pl

Książka Miasteczko Middlemarch. Tom 1 George Eliot

pozwala śledzić losy prowincjonalnej Anglii z XIX wieku. Widzimy również zmieniającą się wraz z porami roku okolicę Coventry. Krajobraz środkowej Anglii został przepięknie opisany przez George Eliot. Warto tutaj wspomnieć, że autorka nawiązuje do swojego dzieciństwa, właśnie w opisie krajobrazu. Zmieniają się relacje społeczne, zmieniają się czasy, a bohaterowie nadal poszukują sensu życia i wikłają się w romans.

Zobacz również:

Książka Czas białych nocy Marii Paszyńskiej Elżbieta Rogalska 2021

Książka Czas tęsknoty Adriana Grzegorzewskiego Elżbieta Rogalska 2019

Książka A ja na ciebie zaczekam Magdaleny Kordel Elżbieta Rogalska 2022

 

   Kup Tekst ode mnie

 

21 komentarzy:

  1. Jaka fajna, klasyczna okładka. Na pewno warto przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sama okładka przyciąga. Do tego twarda okładka sugeruje, że postoi długie lata na pułkach. :)

      Usuń
  2. Od dawna mam ochotę to przeczytac i ciągle jakoś wybieram coś innego. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihi, czasami tak jest. Ja mam tak z To i Tokarczuk, ciekawe w sumie obie na To. :D

      Usuń
  3. Też mam ochotę na klasyczną literaturę. Pozdrawiam Elu po zalatanym dniu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dni są zalatane jak nie wiem. Jednak warto prowadzić blog, zawsze to jakaś odskocznia. :)

      Usuń
  4. Myślę, że ta książka może mnie zainteresować, bo lubię raz ba jakiś czas sięgać po klasykę. Dlatego każda powieść w takim klimacie jest u mnie mile widziana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Literatura angielska jest naprawdę jedyna w swoim rodzaju. Dlatego też nie każdemu pasuje, ja lubię poczytać ją od czasu do czasu.

      Usuń
  5. Od czasu do czasu lubię czytać tego rodzaju książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Trzeba sobie urozmaicać smak czytelniczy. :)

      Usuń
  6. Lubię klasyczną literaturę angielską. Z chęcią bym zajrzała do tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Teraz czytam kryminał ale lubię sobie tak odpocząć od nich przy powieściach obyczajowych, angielska mnie mocno zaskoczyła ale pozytywnie. :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. :) cieszę się, Pani od biblioteki kształtuje przyszłych czytelników. :)

      Usuń
  8. Lubię czasem sięgnąć po takie książki, więc i tej dałabym szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że warto. Dobrze napisane, takie dające odpocząć ale też można znaleźć coś do przemyślenia.

      Usuń
  9. Chętnie czytam klasykę, więc muszę zapamiętać tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oj Eliot chodziła mi po głowie, w końcu dali wznowienie tej w sumie jednej z najlepszych jej książek.

      Usuń
  10. Dawno nie czytałam angielskiej literatury :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje któreś z kolei zetkniecie się z angielską powieścią, jednak też nie mam ich zbyt wiele.

      Usuń
  11. Hallo, thanks for your comment.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.