1 marca 2021

Książka Opiekunka Sheryl Browne Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Opiekunka Sheryl Browne Elżbieta Rogalska 2021

 


Chyba każdy spotkał kiedyś taką osobę w szkole, która była dla wszystkich miła ale z jakiegoś powodu inni zaczynali nas mniej lubić, po rozmowie z tą osobą. Dwulicowość to słowo klucz w przypadku

Opiekunki Sheryl Browne.

Osobiście padłam ofiarą tego typu osoby w gimnazjum. Taka osoba rozmawia z wami o czymś, następnie rozmawia najczęściej z kimś kogo lubicie i mówi tej osobie, że wy mówicie jakieś bzdury na temat tej osoby, po czym idzie znowu rozmawiać z wami na następny dzień i mówi wam, że ta osoba z którą się do tej pory lubiliście, mówi jakieś bzdury o was, i tak na okrągło aż do rozpadu przyjaźni lub odkrycia jej dwulicowości. W moim przypadku skończyło się na odkryciu jej dwulicowości. Jednakże różnie może być w życiu. I takim typem jest jedna z bohaterek omawianej książki.

Ta dwulicowa kobieta, na łamach książki

Opiekunka Sheryl Browne

, trafia przypadkiem na młode małżeństwo, z dwójką dzieci. Szybko zjednuje sobie ich oboje oraz dzieci. Państwo Cain wręcz nie mogą sobie wyobrazić życia bez nowej opiekunki. Jednakże, o zgrozo!, zapominają w ogóle sprawdzić jej referencje. Uznają, że skoro umie się opiekować dziećmi, a dzieci ją kochają, to po co mają ją sprawdzać? – Pan Cain jest policjantem, opiekunka do tego stopnia umie manipulować ludźmi, że nawet policjant daje się nabrać. Dalsze losy niech zostaną do odkrycia dla czytelników, nie będę o nich pisać.

Książka Opiekunka Sheryl Browne

jest napisana dość zgrabnie. Chociaż daleko jej do lekkości pióra Jojo Moyes czy Joanny Kulmowej. Jednak czyta się ją dość szybko, akcja goni akcję, mało jest opisów ale wystarczająco, żeby poznać nieco i okolicę, i bohaterów. Książka w rodzaju Thrillera-akcji. Wszystko na łamach powieści rozgrywa się w zawrotnym tempie, dlatego jeśli lubicie sami pomyśleć nad zagadkami zawartymi w książkach, to zalecam odkładanie książki na bok, co jakiś czas. Myślę, że to książka raczej dla dorosłych, niby nie ma tam opisów drastycznych scen ale wyobraźnia może sobie wytworzyć pewne obrazy, zależy jak jest rozwinięta. Ogólnie robi dość dobre wrażenie, nie jest to arcydzieło ale uważam, że czas spędzony z tą książką, nie był czasem straconym, wręcz spędzonym na rozrywce, lepszej niż niejeden film.

Zobacz również:

Książka Nie szukaj mnie Clare Mackintosh Elżbieta Rogalska 2019

Książka Zjazd absolwentów Guillaume Musso Elżbieta Rogalska 2020

 

 Kup Tekst ode mnie

 

24 komentarze:

  1. Dwulicowych ludzi wcale nie trudno szukać, niestety. Ja uwielbiam Jojo Moyes, jeśli ta książka byłaby podobna do tych, które ona napisała to mogłabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Jojo jest specyficzna. Myślę, że redaguje swoje książki po kilka razy. Dlatego oddają w sposób lekki ważne tematy, pomimo literackości płynie narracja, jak na morzu.

      Usuń
  2. Lubię tego typu thrillery, więc jestem jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry Thriller od czasu do czasu jest wręcz potrzebny czytelnikowi.

      Usuń
  3. Sądzę, że mogłaby mi się ta książka spodobać. Lubię rozmaite thrillery. A co do dwulicowości, też niestety miałam styczność z takimi osobami w swoim życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) eh pełno takich ludzi. Ciekawe po co to robią?

      Usuń
  4. Mam tę książkę i z ciekawością ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oj nie wątpię! Uwielbiasz czytać, to widać na blogu. Chętnie tam zaglądam.

      Usuń
  5. Coś dla mnie, myślę, że zaciekawiłaby mnie ta książka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) hehehe zdecydowanie! Twój blog jest pełen thrillerów.

      Usuń
  6. Czyli taka na jeden wieczór lekkiego czytania, warto miec cos takiego pod ręką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! Trzyma w napięciu, więc nie będzie problemu żeby to był jeden wieczór.

      Usuń
  7. Lubię takie książki, więc tę mam w planach. Mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i bardzo dobrze wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. może i bym sobie poczytała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) muszę przyznać, że pióro Browne jest bardzo ale to bardzo zachęcające do czytania.

      Usuń
  10. Czytałam już tą książkę i pamiętam, że mi się podobała, chociaż teraz niewiele z niej pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) książki zostawiają takie małe rysy, że czytelnik kojarzy o czym były ale bez szczegółów.

      Usuń
  11. Książka wydaje się bardzo ciekawa, żałuję, że wcześniej na nią nie trafiłam. Z chęcią w przyszłości przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w planach tę książkę, tylko zawsze brakuje mi na nią czasu ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest... ale za jakiś czas emerytura sprawi, że będziesz miała dość książek! :D

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.