Rozczłonkowanie owego głównego pytania badawczego na maksymalną liczbę
pytań szczegółowych, które wyczerpią zakres pytania głównego i nie będą się krzyżować
treścią i zakresem znaczeń.
T. Pilch, T. Bauman Zasady badań pedagogicznych. Strategie
ilościowe i jakościowe.
Kiedy konstruujemy badania
niezbędne jest ustalenie tematu. Temat musi być tak skonstruowany żeby móc dzięki
niemu zrealizować zamierzone cele badawcze. Cele badawcze będą osiągane w
wyniku badań na dany temat. Temat ten musi zostać rozbity na problemy: jeden
problem główny i od trzech do pięciu problemów szczegółowych. Zabieg ten jest
niezbędny jak mówi powyższy cytat. Jest czymś bez czego badania nie mogą się
obejść. Po co badacz miałby robić badania, badając w nich ciągle to samo? Takie
postawienie problemów mijałoby się z celem i sensem. Można powiedzieć, że
byłoby tautologią lub pleonazmem.
autor: Elżbieta Rogalska: z wykształcenia technik informatyk, pedagog. Pracuje jako copywriter - content marketer.
Pedagog,
technik informatyk. Publikowała na łamach: "Edukacja i
Dialog", "Nestor" i licznych portalach edukacyjnych i
poetyckich.
Zajmuje się tematyką: Przywództwem w edukacji, Tanatopedagogiką,
Ciszą w życiu i twórczości Janusza Korczaka, Sytuacją
Szkoły Wyższej w Polsce, Michelem Foucaultem, Reportażem,
Horrorem wampirycznym, Mateuszem Grzesiakiem, Justyną
Nowotniak, e-commerce, content-marketing, SEO.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.
Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.