14 kwietnia 2017

Bóg jest bliżej Mordercy - rozważania nad książką "Listy w butelce 3lata z 33" Małgorzaty Wałejko 2017 Elżbieta Rogalska


Bóg jest bliżej Mordercy - rozważania nad książką "Listy w butelce 3lata z 33" Małgorzaty Wałejko


Święta się zbliżają, a ja, jak zawsze czytam :) 
Moje myśli zajmuje kilka książek ale to jedna z nich dała mi do myślenia najwięcej - może z racji tego, że byłam wychowywana w duchu chrześcijańskim.

Mowa o książce Małgorzaty Wałejko pod tytułem "Listy w butelce 3lata z 33".

Przeczytałam zaledwie 1 list a już takie kontrowersje! 

Otóż autorka uważa, że bliżej Boga jest łotr, morderca i złodziej - niż osoba dążąca do doskonałości. 
Takim dziwnym sformułowaniem trochę jakby przyzwala na czynienie zła w życiu, a przecież jest świecką dominikanką. Rozumiem, że liczy się żal za grzechy i to on jest głównym motywem tej bliskości Bożej. 

Jednak zastanówmy się czy po przeczytaniu tego zdania nie jest trochę smutno, że skoro żyjesz zgodnie z nakazami Boga to jesteś dalej od niego niż człowiek, który zgwałcił jakąś dziewczynę, czy zamordował dziecko? - jest bliżej Boga bo może się zmienić i żałować za grzechy podczas śmierci. Jednak czy to aby rzeczywiście prawda? Dlaczego osoba, która kieruje się dobrem innych ludzi ma być dalej od Boga? - przecież też może mocno żałować swoich małych grzeszków np. przekleństwa.

Może wybiorę się na konsultację, w końcu mam autorkę pod ręką na Uniwersytecie i się zapytam. 

Życzę wam udanych świąt i pogodnego powrotu do codziennych zajęć :) 

Autor Elżbieta Rogalska
Pedagog, technik informatyk. Publikowała na łamach: "Edukacja i Dialog", "Nestor" i licznych portalach edukacyjnych i poetyckich.

Zajmuje się tematyką:  Tanatopedagogiką, Ciszą w życiu i twórczości Janusza Korczaka, Sytuacją Szkoły Wyższej w Polsce, Michelem Foucaultem, Reportażem, Justyną Nowotniak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz