30 września 2016

Co słychać we wrześniu ? Elżbieta Rogalska


Mam dla ciebie krótkie zestawienie tego co udało mi się przeczytać w miesiącu Wrzesień. Muszę przyznać, że sporo czytałam, ale bardziej rozdziałami niż całości książek. Dlatego mam zastój w wyzwaniu 52 książek przeczytanych w roku 2016.

Przez moje ręce przewinęły się następujące tytuły książek i gazet:
- „Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej” J. Nowotniak
- „Przestrzeń zamknięta w kadry fotografii” Z. Tomaszczuk
- „Kierunki wrażliwości w procesie fotografowania” M. Schmidt
- „Retoryka. Retoryka dla Aleksandra. Poetyka” Arystoteles
- „Moralność, rozwój moralny, wychowanie moralne” M. Chutorański
- „Modele refleksyjnego uczenia się” A. Perkowska-Klejman
- „Sens spotkań diagnostyki z ewaluacją w szkole” M. Groenwald
- „Myślenie poza diagnozą i ewaluacją. Pytanie o możliwość zmiany logiki tworzącej edukację” D. Klus-Stańska
- „Ile techne, ile praxis? W poszukiwaniu koncepcji praktyki jako elementu kształcenia nauczycielskiego profesjonalizmu” M. Czerepaniak-Walczak  
- „Konstruowanie wiedzy w szkole” D. Klus-Stańska
- „Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej” D. Klus-Stańska, M. Nowicka
- „Baśniowa terapia” M. Molicka
- „Nadmiar jako problem diagnostyki edukacyjnej” M. Groenwald
- „O pułapkach pomiaru osiągnięć szkolnych: „przeciętny uczeń” nie istnieje” J. Trempała
- „Rozwój dziecka” E. B. Hurlock
- „Strategia kształcenia wyprzedzającego” S. Dylak
- „Kształcenie wyprzedzające jako obiecujący model edukacyjny epoki smartfona” S. Dylak
- „Belfer wirtualny czy realny” C. Fletcher
- „O wolności tworzenia w pedagogicznych poszukiwaniach Stanisławskiego” M. Zaorska
- „O sztuce teatru” E.G. Craig
- „Teatr śmierci” T. Kantor
- „Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców” J. Juul
- „Książka kontra Minecraft” E. Konarzewska-Michalak
- „Materiały z badań czytelniczych” A. Przecławska
- „Zagadnienia pedagogiki specjalnej w literaturze. Przewodnik bibliograficzny” E. Tomasik
- „Konsumpcja” A. Aldrige
- „Pedagogika rzeczy (nie tylko) konsumowanych M. Chutorański, A. Makowska   
- “Preface” P. Sulton
Oki tak prezentuje się moje czytanie we Wrześniu, na podstawie którego napisałam wpisy. Książek oczywiście jest więcej, bo nie ze wszystkich przeczytanych pisałam coś na bloga ;) Ten kto mnie zna wie, że jestem w trakcie pisania magisterium. Dlatego zestawienie to miało by jeszcze sporo więcej tytułów i autorów, ale oszczędzę wam tej listy.
Poruszane tematy:
- Fotografia
- Ewaluacja
- Czytelnictwo
- Problemy w szkołach
- Konsumpcjonizm
- Edukacja całożyciowa
- Problemy dziecka
- Poszukiwanie sensu
- Nauczanie wyprzedzające
- Dziecko w aspekcie społecznym
- Przeciętność
- Kontrola społeczeństwa
- Milczenie i Przywództwo
Niezłe zestawienie, aż sama się zdziwiłam ile to tematów się przewinęło we wrześniu.
Co planuje dalej?
- Na pewno ukarze się wpis poświęcony „Psychologii sprzedaży” M. Grzesiak
- Pojawi się niebawem wpis o Prawie
- Będzie nieco o międzykulturowym aspekcie edukacji
- Będzie wpis z Doktorem Klaunem w roli głównej
Atrakcji będzie wiele więcej niż wymieniam. Gwarantuje natomiast powyżej wymienioną tematykę wpisów.

autor: Elżbieta Rogalska: z wykształcenia technik informatyk, pedagog. Pracuje jako copywriter - content marketer. 

Pedagog, technik informatyk. Publikowała na łamach: "Edukacja i Dialog", "Nestor" i licznych portalach edukacyjnych i poetyckich.
Zajmuje się tematyką:  Przywództwem w edukacji, Tanatopedagogiką, Ciszą w życiu i twórczości Janusza Korczaka, Sytuacją Szkoły Wyższej w Polsce, Michelem Foucaultem, Reportażem, Horrorem wampirycznym,  Mateuszem Grzesiakiem, Justyną Nowotniak, e-commerce, content-marketing, SEO.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz