4 lipca 2015

Hieny i Papugi chwilowej chwały, czyli wiersz o toczącym się zepsuciu, bez człowieka Elżbieta Rogalska

Zbliżającej nici cienie wiążą przynależność do mglistej syntezy wspólnych pomysłów,
spojrzeń zamkniętych w przestrzeni, w symetrii oddechów splecionych.
Wypijam łyk szklanych bąbelków. W błyskach promieni czas jest wiecznością.
Obłupane ściany nadal są obłupane, choć ulegają zmianie w zależności od pogody.
Wołam, niesłyszana. Tęsknie, bez zgody. Przychodzę ciągle z tym samym, usłyszeć
chcę ton, barwę, człowieka; a słyszę hieny na korytarzu na przemian z papugami.

Kolorowe maski, porcelanowe twarze, komiczny arsenał poplątanych plotek.
Milczę nieustannie, izoluję się splotem, mówię przez komórkę, zniżam się i wznoszę,
uratować wizję, myśl uratować, zapisać szereg drzwi zamkniętych w połowie.
Nie słyszysz mnie zbyt często, nie doceniasz, nie chcesz mnie widzieć czasem w pomieszczeniach
do których uczęszczasz, do których ja chodzę, z tobą na przemian, rozglądam się i nie ma.
Nie widzę niczego prócz pustych kukieł, z uśmiechniętą twarzą i środkiem zepsutym.

Puste oczy, szydercze usta, nadymane twarze - bezmyślne frazy, półprawdy, kłamstwa.
Bez prawego umysłu, w bielonych okładkach chodzą, rozmawiają, sieją ziarno niezgody.
Prawdą dla nich jest nieprawda, może i róże ale z trującymi kolcami, kablami białymi
złotych klamek bez pokrycia zastawionych, uwarunkowanych klasycznie w płodowych zespołach
gnicia. Trzy etapy bez godnego upokorzenia, pasożyty chwilowej chwały.



autor: Elżbieta Rogalska: z wykształcenia technik informatyk, pedagog. Pracuje jako copywriter - content marketer. 

Pedagog, technik informatyk. Publikowała na łamach: "Edukacja i Dialog", "Nestor" i licznych portalach edukacyjnych i poetyckich.
Zajmuje się tematyką:  Przywództwem w edukacji, Tanatopedagogiką, Ciszą w życiu i twórczości Janusza Korczaka, Sytuacją Szkoły Wyższej w Polsce, Michelem Foucaultem, Reportażem, Horrorem wampirycznym,  Mateuszem Grzesiakiem, Justyną Nowotniak, e-commerce, content-marketing, SEO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz